Menu Content/Inhalt
Home arrow LIAF
LIAF
LIAF stands for Laboratorio de Iones y Átomos Fríos (Laboratory of Cold Ions and Atoms). Here you'll find a blog roll with the evolution of the project form its conception to its realization.

Calcium Fluorescence
Wednesday, 06 September 2017

In getting things ready to trap ions. We've observed calcium florescence on a hollow cathode lamp.

Calcium Fluorescence

LIAF - First Year in Pictures
Monday, 06 February 2017

On February 2016 we started building our Laboratory for cold Atoms and Ions. After a hard year of work we have our first running experiments.

LIAF - Arrival of Optical Tables
Saturday, 29 October 2016

On October 2016 we received our first two optical tables. Here are some pictures of how we got them into the lab and how they look in place.

Proyecto LIAF - Laboratorio de Iones y Átomos Fríos
Saturday, 29 October 2016
El LIAF (Laboratorio de Iones y Atomos Fríos) es un nuevo laboratorio que estamos creando en el marco de nuestro grupo. Su creación fue aprobada por el Departamento de Física y el Instituto de Física de Buenos Aires.

El LIAF aspira a cubrir una vacancia estratégica de la ciencia argentina: la manipulación coherente de iones y átomos fríos y su utilización para investigación básica y aplicada (en campos que van desde la espectroscopia de alta resolución, la metrología y el procesamiento cuántico de la información).

Latest News

Nature Comm Publication

New publication on the measurement of work at the quantum level by Federico, Augusto, Juan Pablo and collaborators.

termo experiment